Gwarancja na grzejniki VASCO

10 LAT gwarancji na grzejniki VASCO

Grzejniki dekoracyjne i łazienkowe VASCO objęte są 10-cio letnią gwarancją na szczelność i powłokę lakierniczą grzejnika.
W przypadku grzejników kanałowych gwarancja wynosi 10 lat na szczelność i 2 lata na pozostałe elementy grzejnika.

 
  1. Firma VASCO Group Sp. z o.o., z siedzibą w Legnicy przy ul. Jaworzyńskiej 295, zwana dalej VASCO Group, działając jako wyłączny, upoważniony przedstawiciel VASCO bvba z siedzibą w Dielsen (Belgia) oraz Brugman Fabryka Grzejników Sp. z o.o. z siedzibą w Legnicy (Polska) udziela gwarancji na produkty Vasco na terenie Rzeczpospolitej Polskiej.
  2. Grzejniki Vasco są wprowadzane do obrotu na podstawie deklaracji zgodności z normą PN-EN 442, a także zgodnie z Ustawą z dnia 16-04-2004r. o wyrobach budowlanych (Dz.U.04.92.881) oraz Rozporządzeniami Ministra Infrastruktury z 11-08-2004r. w sprawie sposobów deklarowania zgodności wyrobów budowlanych oraz sposobu znakowania ich znakiem budowlanym (Dz.U.04.198.2041) i z 11-08-2004r. w sprawie systemów oceny zgodności, wymagań, jakie powinny spełnić notyfikowane jednostki uczestniczące w ocenie zgodności, oraz sposobu oznaczania wyrobów budowlanych oznakowaniem CE.
  3. VASCO Group udziela gwarancji na grzejniki Vasco, której okres odpowiednio wynosi:
    • grzejniki kanałowe: 10 lata na szczelność, 2 lata na pozostałe elementy grzejnika,
    • grzejniki łazienkowe i dekoracyjne: 10 lat na szczelność i pokrycie lakiernicze
    • Za datę rozpoczęcia gwarancji przyjmuje się dzień, w którym grzejnik został wydany kupującemu.
  4. Gwarancja dotyczy grzejników Vasco pod warunkiem stosowania ich wyłącznie zgodnie z normami:
    • PN-91-B-02414:1999 – „Ogrzewnictwo i ciepłownictwo. Zabezpieczenie instalacji ogrzewań wodnych systemu zamkniętego z naczyniami wybiorczymi przep onowymi. Wymagania.”
    • PN-91/B-02413 – „Ogrzewnictwo i ciepłownictwo. Zabezpieczenie instalacji ogrzewań wodnych systemu otwartego. Wymagania.”
    • PN-93/C-04607 – „Woda w instalacjach ogrzewania. Wymagania i badania jakości wody”
    • PN-91/B-02420 – „Ogrzewnictwo. Odpowietrzanie instalacji ogrzewań wodnych. Wymagania”
  5. Gwarancja obejmuje grzejniki przeznaczone do ogrzewania pomieszczeń mieszkalnych, biurowych, usługowych i innych o normalnej wilgotności powietrza, wyłączając pomieszczenia takie jak baseny, łaźnie, suszarnie i inne gdzie wilgotność powietrza, jak i działanie czynników agresywnych przekraczają normy (w tym w łazienkach bez wentylacji lub z niesprawna wentylacją).
  6. Gwarancja obejmuje wady wynikające z winy producenta, ujawnione w trakcie trwania gwarancji.
  7. Gwarancja nie obejmuje uszkodzeń, które powstały wskutek niewłaściwego użytkowania, przechowywania, transportu, nieprawidłowego montażu, konserwacji, samodzielnych przeróbek, nieprawidłowego wykonania instalacji C.O. lub zastosowania wody niezgodnej z obowiązującą normą oraz zastosowania wyrobu niezgodnie z jego przeznaczeniem.
  8. Grzejniki Vasco muszą być instalowane przez wykwalifikowanego instalatora zgodnie z Rozporządzeniem ministra Infrastruktury z 12-04-2002r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki oraz ich usytuowanie (Dz.U. 02.75.690).
  9. Roszczenia gwarancyjne nie dotyczą w szczególności grzejników, które:
    • składowane były przed instalacją na świeżym powietrzu,
    • zostały zanieczyszczone wewnątrz niepożądanymi płynami lub innymi ciałami obcymi,
    • zostały zamontowane przez osoby nie posiadające odpowiednich kwalifikacji,
    • zostały zamontowane w otwartym systemie instalacji C.O.
    • zostały zamontowane w instalacjach połączonych przez hydroelewator lub węzeł zmieszania pompowego,
    • zostały zamontowane w instalacjach opróżnianych z wody w stopniu i częściej niż to wynika z niezbędnych wymogów eksploatacyjnych,
    • zostały zamontowane w instalacjach parowych lub na stałe połączonych z instalacją wodociągową,
    • zostały zamontowane w instalacjach, które mają stałe połączenie z instalacją wodociągową bez zastosowania na połączeniu armatury zabezpieczającej przed przepływam i zwrotnymi (antyskażeniowej),
    • zostały zdeformowane przez:
      • niewłaściwe składowanie,
      • zbyt wysokie ciśnienie przy próbie ciśnieniowej,
      • działanie mrozu,
      • zbyt wysokie ciśnienie statyczne,
  10. Porady, propozycje i wskazania inne niż zawarte w katalogach, prospektach i wydrukowanych materiałach VASCO Group, będą wykorzystywane przez kupującego na jego własną odpowiedzialność.
  11. VASCO Group zastrzega sobie prawo dokonywania zmian w oferowanych produktach bez zawiadomienia, także w produktach już zamówionych, przy założeniu, że nie zostaną zmienione żadne uzgodnione szczegóły techniczne.
  12. Towar podlega gwarancji jedynie w przypadku zachowania przez kupującego warunku, iż nie był on naprawiany lub zmieniany bez zgody VASCO Group, albo używany w sposób sprzeczny z zaleceniami VASCO Group.
  13. Podstawą rozpatrzenia reklamacji jest faktura zakupu wraz z kartą gwarancyjną.
  14. Obowiązkiem odbierającego towar jest sprawdzenie czy opakowania jednostkowe wyrobów nie są uszkodzone, co może wskazywać na zniszczenie wyrobu w czasie transportu. Wady fabryczne (uszkodzenia, ubytki lakieru, niewłaściwa jakość po włoki itp.) widoczne gołym okiem powinny być zgłoszone najpóźniej 3 dni od dnia odbioru grzejnika od Dystrybutor a VASCO Group przez Klienta końcowego. Tego rodzaju wady zgłoszone po zamontowaniu grzejnika nie podlegają reklamacji.
  15. Jeżeli w okresie gwarancji wystąpią wady wszczyna się postępowanie reklamacyjne, które przebiega w następujący sposób:
    1. Klient zgłasza wadę Dystrybutorowi VASCO Group na protokole reklamacyjnym (dostępnym u Dystrybutora), opisując dokładnie powstałą wadę i podając wszelkie wymagane w formularzu dane. Kopia faktury zakupu winna być dołączona do formularza,
    2. Dystrybutor VASCO Group przyjmuje zgłoszenie reklamacji do rozpatrzenia i przesyła je faksem lub listem poleconym do VASCO Group w terminie 24 godzin od jego otrzymania,
    3. VASCO Group rozpatrzy reklamację w terminie 12 dni od daty jej zgłoszenia przez Dystrybutora, następnie treść swej decyzji niezwłocznie przekaże Dystrybutorowi, faksem lub listem poleconym,
    4. Dystrybutor zawiadomi kupującego o sposobie załatwienia reklamacji, pismem doręczonym osobiście lub listem poleconym, nie później niż w terminie 14 dni od daty zgłoszenia reklamacji przez Klienta.
  16. W celu rozpatrzenia reklamacji VASCO Group podda reklamowany grzejnik oględzinom, które w zależności od okoliczności sprawy, mogą się odbyć w miejscu eksploatacji grzejnika lub w siedzibie VASCO Group. W drugim ze wskazanych przypadków grzejnik winien być przekazany w pierwszej kolejności do Dystrybutora, który poinformuje telefonicznie VASCO Group o możliwości odbioru grzejnika. Przekazane do oględzin grzejniki powinny być wolne od zbędnego wyposażenia. W przypadku uznania reklamacji, naprawione lub wymienione produkty zostaną przesłane kupującemu, który zgłosił reklamację, a koszt wysyłki opłaci VASCO Group.
  17. VASCO Group rozpatrując zgłoszoną reklamację podda ocenie reklamowany grzejnik i okoliczności jego eksploatacji, w wyniku której, według własnego uznania:
    • dokona bezpłatnej naprawy lub wymiany tych części, które zostały uznane za wadliwe z powodu nieprawidłowej produkcji projektu i/lub wadliwych materiałów,
    • wymieni grzejnik na nowy.
  18. Zwrot reklamowanych towarów powinien następować w opakowaniach fabrycznych lub w innych gwarantujących nie powstawanie dalszych uszkodzeń. Reklamacje towaru, który zostanie zwróconybez zabezpieczenia, nie będą rozpatrywane.
  19. Czas naprawy grzejnika zależy od procesu technologicznego i może zastać określony dopiero po rozpatrzeniu reklamacji. W przypadku decyzji o wymianie, nowy grzejnik będzie dostarczony w terminie określonym każdorazowo przez VASCO Group.
  20. Okres gwarancji ulega przedłużeniu o czas trwania naprawy liczony od dnia dostarczenia grzejników do VASCO Group do dnia naprawy. W przypadku wymiany grzejnika na nowy okres gwarancji zaczyna biec na nowo.
  21. Przedmiotowa gwarancja nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień Klienta wynikających z niezgodności towaru z umową.

Wyślij wiadomość

captcha

© Grzejniki VASCO 2014 - 2019